A hűvösebb hónapokban belülről is védekezünk, vitaminokat szedünk, gyógyteát kortyolunk. Meleg fürdőt veszünk a frissítő zuhany helyett, testünk és lelkünk harmóniáját valami miatt mégis egyre nehezebben sikerül megtartani. Van azonban valami, ami minden igényünket kielégíti, pihentet és felfrissít, ellazít, megnyugtat és feltölt. Kikapcsol és energetizál, gyógyít és erősíti az immunrendszert. Ez a csoda pedig nem más, mint a masszázs!

A svédmasszázs a legsokrétűbben alkalmazható masszázsfajta. Nem elsősorban a gyógyítás területeire gondolok, hanem arra, hogy ez a technika variálható a legjobban. Ez az alapja az orvosi, vagy ismertebb nevén gyógymasszázsnak is. A legfontosabb, hogy a masszőr tisztában legyen azzal, hogy a páciensnek mire van szüksége, hiszen más fogásokat kell alkalmazni a testben felgyűlt feszültség oldására és mást a pihentető, megnyugtató állapot eléréséhez.

A jó masszőr érzi páciense testének reakcióit, figyeli és követi azokat. A kezelés alatt a két ember egymásra hangolódik, így érhető el, hogy a páciens a kapott ingerekre adott válaszait a masszőr megfelelő mozdulatai kövessék. Amikor valaki felfrissülni vágyik, akkor a masszázsfogások ehhez alkalmazkodnak. A mély, hosszú simítások, a lassabban kevesebb erőkifejtéssel végzett mozdultok szolgálják a nyugalom elérését. A test akkor is képes megszabadulni a stressz hatásaitól, ha finom érintések vezetik el természetes nyugalmi állapotába. A masszőrnek éreznie kell, hogy a testben milyen folyamatok zajlanak, ha az izomzat nem kezd elernyedni, ha a levegővétel nem lassul, akkor változtatni kell a technikán.

A relaxált állapot eléréséhez a páciensnek teljes bizalommal kell fordulnia a masszőr felé. Ez az alapja a kezelés eredményességének: ha bizalmatlanok vagyunk, akkor testünk is feszültté válik, ami ellenállást generál. Az ellazultság érzése olyan, mint amikor belebújunk a kedvenc puha ruhánkba – ennek az érzésnek kell átjárnia bennünket már a kezelés első pillanatától fogva. Harmonikus, békés állapotot akkor érhetünk el, ha a testben nyugalmat és lelassulást hozunk felszínre a masszázsfogásokkal.

[b]+3 harmonizáló tipp

• A masszázsfogások hatását erősíthetik a kezeléshez használt anyagok. A legismertebb nyugtató hatású illóolaj a levendula, ez masszázshoz is kiváló.
• Fontos azonban, hogy a kezelés előtt és után is törekedjünk a testünk és lelkünk elcsendesítésére! Masszázs előtt, ha van rá lehetőség, vegyünk kellemes meleg fürdőt vagy kortyoljunk teát.
• Úgy válasszunk időpontot, hogy a masszázs után ne rohanjunk: szánjunk időt arra, hogy testünk és lelkünk „visszatérjen a jelenbe”, hiszen minél több időt szánunk magunkra, annál nagyobb harmóniában élhetjük mindennapjainkat!